SCATTER
Dave Tucker, guitar, banjo
Pat Thomas, keyboards
Phil Minton, voice
Roger Turner, drums

Phil Minton, Roger Turner, Pat Thomas, Dave Tucker, Foto: Paula Grenfell


Formed in 1993 by Pat Thomas to investigate the possibilities of Electro/acoustic improvisation in an intimate group setting.

All elements of the musicians vocabulary are utilised to create a form of chamber music mixed with other disparate music such as hard core, contemporary classic and unclassifiable.

The group have toured England for the Arts Council of great Britain and have also broadcast on BBC radio 3 for 'Impressions'.

Material has been recorded for a soon to be released CD.

Pat Thomas

MAKE MUSIC
MAKE LOVE
FUCK POLITICS

Dave Tucker

Il gruppo SCATTER è stato costituito da Pat Thomas con l'intenzione di esplorare le possibilità dell'improvvisazione elettronica\acustica all'interno di una stretta formazione.

Tutti gli elementi appartenenti al vocabolario dei musicisti sono usati per creare una forma di musica da camera combinata con altre varie correnti musicali come l'Hardcore, la musica classica contemporanea e tutto ciò che non è classificabile.

Il gruppo ha fatto una tournée in Inghilterra per l'Arts Council della Gran Bretagna ed è stato in onda sulle frequenze della terza rete della BBC per la trasmissione "Impressions".

Sarà prossima l'apparizione di un CD.

Pat Thomas
(Traduzione: Araldo Luminati)

Pat Thomas, Foto: Paula Grenfell
Dave Tucker, Foto: Paula Grenfell
Phil Minton, Foto: Paula Grenfell
Roger Turner, Foto: Paula Grenfell

Back to Homepage